Nədir?

Gitara haqqinda melumat

Bu gün çox rast gəlinən bu möhtəşəm məhsullar musiqi dedikdə ağıla ilk gələn alətlərdəndir. Qısacası, demək olar ki, bütün musiqi qruplarında müxtəlifliyi olan gitara, gövdədəki simlərə bir əllə toxunaraq pena və ya əllərimizlə ifa edilə bilən, geniş forma və məqsədə malik musiqi alətidir. Ruhumuzu oxşayan və musiqi ifalarında bizə gözəl emosiyalar bəxş edə bilən hər hansı bir musiqi növündə ifa edən və ya dinləyən hər kəs üçün əvəzolunmaz musiqi alətidir. Bəzi yerlərdə fon səsi, bəzi yerlərdə mərkəzdəki səs və ya bəzi yerlərdə solo olmasından asılı olmayaraq, gitara gündən-günə daha çox istifadə olunmağa davam edəcək. 

Gitara haqqinda melumat

Gitara həvəsi bütün dünyada artmaqda davam edir. Simli alətlər qrupunun ən məşhur üzvlərindən biri olan gitara barmaqlarla və ya çəngəl ilə çalınır. Səkkiz rəqəminə bənzəyir.  Uzunboğazlı və simli çalğı alətidir, yan tərəflərində səsli ladlar var. Gitaralar ümumiyyətlə altı simdən ibarətdir və müxtəlif ağac növlərindən hazırlanır.  Müxtəlif növ gitara var.

Gitara hissələri və ya bölmələri hansılardır?

Tutacaq; Bu, notların və akkordların çap olunduğu ladları olan uzun, dar bir sahədir. Ən çox istifadə edilən yerlərdən biri olan boyun və ya barmaq lövhəsi bir ucunda dirəklərlə, digər ucunda isə bədənlə birləşir. Gitaranı sevən yeni başlayanlar üçün istifadəsi çox çətin olan bu hissə zamanla barmaqlarınızın kor-koranə rəqs edə biləcəyi bir trekə çevriləcək.

Pərdə;  Onlar ilk baxışda çox məna kəsb etməyən, üstündən keçən simlərə düz bucaq altında yerləşən, barmaq lövhəsinin və ya boyunun bir çox yerində freds adlanan və uzunluğu diametri ilə mütənasib olan nazik xətlərdir. Gitaranın növündən asılı olaraq, ümumiyyətlə orta hesabla 21 və 24 lad ola bilər. İki pərdə arasında tam orta nöqtəyə kifayət qədər qüvvə ilə təzyiq tətbiq edildikdə, istədiyiniz ən dəqiq səsə nail olacaqsınız.  Bədənə doğru hərəkət etdikcə səslər incələşir.  Ən vacib hissələrdən biri olan frets zamanla gitara ifaçıları üçün naviqasiya vasitəsinə çevriləcək.

Burgular; Bu, gitara boynumuzun son nöqtəsində yerləşən hissədir. Musiqi alətimizi sazlamağa imkan verən, simlərin bir ucu bağlı olan, iki barmaqla çimdikləyərək müxtəlif istiqamətlərə döndərə bilən hissədir. Dilimizdə yaramaz balaca uşaqların qulaqlarını əyməkdən yaranan başqa bir ad da qulaqdır.

Körpü; Bədən dəliyindən sonrakı hissə, gövdədəki tellərin digər ucunun kiçik düymələrlə bağlandığı yerdir. Gitaradan istifadə edərkən ümumiyyətlə biləyin altına zolaq şəklində yerləşdirilir. Gitaradan istifadə edərkən bu hissəyə toxunmuruq.

Səs dəliyi; Ən çox yayılmış gitaralardan olan akustik və klassik gitaralarda rast gəlinən, gövdə üzərindəki böyük diametrli körpünün yanında, boyuna doğru bədəndə olan dəlikdir.  Məqsədi simlərin hərəkəti nəticəsində yaranan səsi gitara içərisinə götürmək və onu elektron audio cihazına qoşulmadan işləyən gitaralarda verməkdir.Gitarada əldə etdiyimiz səsi yaradan hissədir. Elektron cihaza qoşulan bəzi gitaralarda da tapıla bilər, yəni bu gitara elektron cihaz olmadan məhdud həcmdə istifadə edilə bilər. Səs dəliyi olmayan elektrik gitara gücləndiricisiz istifadə edilə bilməz.

Bədən;  Gitaramızın ən geniş hissəsidir, gitaramızın formasına uyğun olaraq müxtəlif formalarda dizayn edilmişdir. Üzərində körpü və səs dəliyi olan səsin tembrini təyin edən hissədir.

Tellər; Gitarada əsas səs mənbəyidir. Onlar qalın və ya nazik məhsullardır, onların sayı gitara növünə görə dəyişir,dirəklərdən başlayaraq, gövdə dəliyindən keçərək, gövdə üzərindən və körpüyə sabitlənir. Baxım vacibdir, onlar gitarada ən çox dəyişdirilən hissələrdir. Bunlar tez-tez dirəklərin köməyi ilə gitaralarını sazlayarkən yeni başlayanların qopardıqları ağrılı hissələrdir.

Gitaranı necə kökləmək olar?

Gitaramızın boynunun ucunda yerləşən tuner kimi də tanınan qulaqların köməyi ilə dəqiq və hamar səslər əldə etmək üçün hər musiqi alətində fərqli şəkildə tənzimlənən sistemdir.  Bu tənzimləmə öz qulaqlarımızla və ya elektron cihazın (tüner) köməyi ilə edilə bilər. Hər musiqi aləti üçün fərqli olduğu üçün çox əhatəli mövzudur. Müasir texnologiyanın köməyi ilə smartfonlar və buna bənzər cihazlardakı tətbiqlər sayəsində asanlıqla köklənə bilir.  Bununla belə, heç bir köməkçi elektron cihazımız yoxdursa, yuxarıdakı ən qalın simin düzgün səsdə olduğunu fərz edərək, digər simləri bu ən qalın simə uyğun olaraq ardıcıl olaraq tənzimləyə bilərsiniz. Buna görə də səslər aşağı düşdükcə incələşməlidir. Ancaq təcrübəli qulağınız yoxdursa, ediləcək ən yaxşı şey elektron cihaz və ya oxşar vasitələrdən kömək almaqdır.

Gitara növləri hansılardır?

Aşağıda 5 əsas qrupda qeyd etdiyim gitaraların daha çox alt qrupları var…

Klassik Gitara nədir?

İspan əsilli Antonio Torres tərəfindən 1984-cü ildə dizayn edilmiş, dünyada ən çox istifadə edilən gitara növlərindən biridir. Ümumiyyətlə 6 simli, taxta gövdəsi və sapı var. Gitara çalmağa başlayan demək olar ki, hər kəsin ilk göz ağrısı olan bu məhsullar çox faydalıdır. Gitaranın ilk variantı deyə biləcəyimiz bu möhtəşəm məhsullar çox yüngüldür və simləri plastik kimi də bildiyimiz sərt neylondandır. Klassik gitaralar digər gitaralara nisbətən daha seriyalı istehsal olunur və həm tikinti materiallarına, həm də dizaynına görə daha sərfəli olur. Daha asan əldə edilən bu musiqi alətləri qrupu bir çox insanların əsasını təşkil edir.

Akustik Gitara nədir?

Ümumiyyətlə klassik gitara ilə qarışdırılan bu tip simlər poladdan hazırlanır. Üstəlik, dar boyuna malikdir və bədəni klassik gitaradan daha düz və daha böyükdür.  Bu şəkildə klassik gitaradan daha ağırdır. 19-cu əsrdə inkişaf etdirilən və inkişafını 20-ci əsrdə tamamlayan polad simlərin ən mühüm tikinti materialını təşkil etdiyi bu musiqi alətləri gündən-günə daha çox adi hala çevrilir.  Çox yönlü istifadəni təmin edən bu musiqi alətləri klassik gitaralardan daha bahalıdır. Həm naqillər, həm də hər hansı hissə bu məhsullara xərclədiyiniz hər qəpiyə dəyəcək, bu da qiymət baxımından cibinizə bir az baha başa gələcək.  Gücləndiricilər və bu kimi cihazlar vasitəsilə yüksək səs səviyyəsini təmin edə bilən bu musiqi alətləri konsertlərdə, tədbirlərdə və bir çox başqa sahələrdə geniş istifadə olunur. 

Elektrik gitara nədir?

Bir çox gəncin arzusu olan çox təsirli bir gitara növüdür. Gövdəsində heç bir deşik olmayan bu musiqi alətləri gücləndiricinin köməyi ilə istifadə olunur. Çünki tək səs çox aşağı səviyyədə çıxarılır. Elektrik gitaralarında çıxarılan səsi gücləndirici və ya buna bənzər bir cihaz vasitəsi ilə rəqəmsal səslərə çevirərək, yenidən istənilən həcmdə yayımlayaraq istifadə edirik. Çox əhatəli şəkildə danışıla bilən bu möhtəşəm musiqi aləti, 1931-ci ildə ilk dəfə Corc Beauchamp tərəfindən hazırlanmış qızartma qabı adlandırılmışdır. Daha sonra 1936-cı ildə Rickenbacker Electro-dan George Beauchamp tərəfindən elektrik gitara kimi patentləşdirilmişdir. Bununla belə, bu möhtəşəm gitaranın ilk təməlləri 1924-cü ildə səs mühəndisi Lloyd Loar tərəfindən gitara pikapları üzərində aparılan tədqiqatlar vasitəsilə qoyulmuşdur. 

Bass Gitara nədir?

Bu, çox dərin səsə malik və başında F düyməsi olan çox müxtəlif musiqi alətidir. İşləmə üsulu elektrik gitara ilə demək olar ki, eynidir… 5 simli, 6 simli, 12 simli və hətta pərdəsiz və ya başsız modelləri var. 1930-cu illərdə ilk üfüqi elektrik ladlı bas gitara Paul Tutmarc adlı ixtiraçı və musiqiçi tərəfindən istehsal edilmişdir. Daha çox dörd və altı simli dizaynların geniş istifadə olunduğu mərhələlərdə dərin və ritmik səslərin atasıdır.  Hər gün daha çox istifadə edilən bu qiymətli musiqi alətinə çağımızın marağı günü-gündən artır. İlk baxışdan olduqca çətin görünən bu cihaz əslində çox sadə bir quruluşa malikdir.  Elektrik və akustik olmaqla iki sinfə bölünən bu cihazda elektrikdə səs gücləndiricinin (gücləndirici və s.) köməyi ilə yenidən səsli səviyyədə ötürülür. Akustik olanlar səsi gücləndiriciyə çatdırmaq üçün piezo kimi tanınan kvars kristal piezoelektrik səs qəbuledicilərini ehtiva edir. Bas gitaralara elektrik gitaralarına nisbətən daha yaxşı səslər çıxara bilən xüsusi gücləndiricilər lazımdır. Çox geniş qiymət diapazonuna malik bu musiqi alətini aldıqdan sonra onun qalın simlərinə diqqətlə və müntəzəm qulluq edilməlidir.

Lap Steel Guitar; 1920-ci illərdə Havayda ortaya çıxan bir gitara növüdür. Səsin çəngəlsiz metal halqa ilə çıxarıldığı və qucağında uzanaraq çalındığı slayd texnikası ümumiyyətlə elektrik gitarasına bənzəyən bir musiqi alətidir.  Blyuz və kantri üslublu musiqilərdə tez-tez rastlaşa biləcəyiniz bu musiqi aləti 9, 7 və 6 simli çeşidlərdə mövcuddur.

Gitaranın tarixi

Gitaranın tarixi ilə bağlı çoxlu nəzəriyyələr var.  Ümumiyyətlə onun qədim yunan aləti olan ud və ya kitharadan gəldiyi iddia edilir. Bununla belə, 1960-cı ildə Dr.  Bu iddialar Maykl Kaşanın apardığı araşdırma nəticəsində təkzib edilib. Dr.  Maykl Kaşanın araşdırmasına görə, ud və gitara ortaq əcdadlara malik olsalar da, ayrı-ayrılıqda təkamül keçirmişlər və ud gitara təkamülünə heç bir töhfə verməmişdir. Gitara nəzəriyyəsinin yeganə sübutu yunanca “kithara” ilə ispanca “guitarra” sözü arasındakı oxşarlıqdır.  Gitaranın fərqli bir alət növü olan kitharadan inkişaf etdiyini söyləmək çətindir.

Arxeoloqlar tərəfindən müəyyən edilən ən qədim simli alətlər kasa arfa və tənburdur. Yazı ixtira olunmazdan əvvəl insanlar çanaq arfalarının gövdələri üçün tısbağa qabıqlarından və balqabağından, gövdələri üçün əyilmiş çubuqlardan, simlər üçün isə bağırsaq və ipəkdən istifadə edirdilər.  Dünyanın bir çox muzeylərində Şumer, Babil və Misir sivilizasiyalarına aid çoxlu arfalar var.  2500-cü illərdən başlayaraq daha təkmil simli alətlər meydana çıxmağa başladı. Kraliça Şub-Adın məqbərəsində möhtəşəm şəkildə oyulmuş 11 simli qızıl arfa tapılır.

Gitaranı xatırladan ən qədim alətin 3500 yaşı var və Misir Har-Moseyə məxsusdur. Har – Musa B.C. 1503-cü ildə nağara ilə birlikdə dəfn edildi.  Har – Musanın aləti 3 simli idi və iplə onun boynuna asılmışdı.  (Üstündə mızğala bənzər əşya tapılıb.) Qahirədə Arxeologiya Muzeyində yerləşir.

Gitaranın tanınması onu nağara ailəsinin digər üzvlərindən fərqləndirmək üçün çox vacibdir.  Dr. Kaşanın tərifinə görə;  Uzun lələli boyunlu, yastı taxta səs lövhəsi (Har-Mosenin səs lövhəsi dəridən hazırlanmışdır), arxası yastı, yanları ümumiyyətlə əyri (bel) olan alətdir.  Har-Mose alətindən sonra gitaranın bütün əsas xüsusiyyətlərini göstərən ən qədim alət 3300 illik Hetit gitarasına aiddir və Alaca Höyük xarabalıqlarında tapılır. Tənbur ərəb ölkələrində öz inkişaf xəttini götürmüşdü; Fərqli nisbətlərdə idi və pərdəsiz idi.  Avropalılar ladlar əlavə edərək onları “lüt” adlandırırdılar. Ərəbcə “Al’ud” (taxta deməkdir) ispan dilində “laud” sözünə çevrildi. Tambur qısa boyunlu (boyunlu), çoxsimli, böyük armudvari gövdəli və yüksək maili arxası, iti bucaqlı və detallı sancaq başı olan alət kimi müəyyən edilir. Gitaranın əvvəlcə İran üzərindən ərəb dünyasına, daha sonra ərəblər İspaniyanı fəth etdikdən sonra Avropaya keçdiyi adi bir müşahidədir.

12-15-ci əsrlər arasında gitara indiki formasını almağa başladı

Maghreb və Latın gitara üslubları 12-ci əsrdə görünməyə başladı. 15-ci əsrdə o, lutaya çevrildi və “Mandola” və ya “Mandora” adını aldı. 15-ci əsrdə, bugünkü gitara əsas xətləri formalaşan zaman, plektrum ilə Latın gitara “Vihuela” kimi tanınırdı. Tarixdə ilk dəfə olaraq “Gitern” adlı alətdən konkret olaraq 14-cü əsrdə bəhs edilib, lakin onun formasını dəqiq müəyyən etmək mümkün olmayıb. 1500-cü illərin sonuna qədər inkişafını davam etdirən bu alət bugünkü gitaranın doğulmasının ilk əlamətlərini verir.

Müasir dövrdə yeni janrların yaranması ilə gitara dəyişdi. Blyuz,caz,rok və xalq musiqisi janrlarının gəlməsi ilə gitara dəyişdi. Gitara polad simlər taxılı. Elektrik gitara 1920-ci ildə icad edildi. Elektrik gitarasında səs bədən tərəfindən deyil, pikaplardan alınaraq gücləndiriciyə ötürülən şəkildə yaradılmışdır.

16-cı əsr və gitara inkişafı

İngiltərə kraliçası I Elizabet həmişə sarayında və ətrafına musiqiçiləri daxil etməsi ilə tanınır.  Lute musiqisinin ən yaxşı nümunələri bu çağda verilir. John Dowland (1562 – 1626) dövrünün ən böyük lute ifaçısı idi.

16-18-ci əsrlərdə gitara melodiyaları Tabulatur (güclər əvəzinə barmaqların mövqelərini göstərən not yazı sistemi) şəklində və ya əlifba akkord simvolları sistemi ilə yazılmışdır.  1586-cı ildə ilk gitara üsulu “İspan Gitarası” kimi tanınan beş cüt simli alət üçün idi. Əvvəlki gitaraya bənzər alətlərdə dörd cüt sim, Vihuelada isə altı cüt sim var. Vihuela-dan sonra Barok Gitarada beş cüt sim var;  Bu yaxınlarda istifadə edilən klassik gitaralarda altı tək simli var.

17-18-ci əsrlər arasında gitara inkişafı

Bəzi gitara üsullarına 17-18-ci əsrlərdə İtaliya və Fransada rast gəlmək olar. XVIII əsrin sonlarında IV.  Çarlzın himayəsi altında bir çox gitara ifaçısı yetişdirildi. Bütün dövrlərin ən böyük gitara ustalarından birinin Nikolo Paqanini olduğu deyilir. Eyni zamanda gitara Şubert, Berlioz, Diabelli, Qraqnani, Karulli, Karkassi, Koste kimi bəstəkarların diqqətini çəkmiş, onların bu alət üçün əsərlər yazmasına səbəb olmuşdur. 1778-1830-cu illər arasında yaşamış Fernando Sor, eyni dövrdə İspaniyada böyümüş ən əhəmiyyətli gitara ustasıdır.

Bir çox gitaraçı yetişdirməklə yanaşı, Fernando Sorun sonataları, variasiyaları, fantaziyaları və etüdləri bu gün də bir çox gitaraçıların repertuarında ön sıralardadır. İspan musiqiçi gitara altı simli hazırlamaqla bugünkü gitaranın əsasını qoyub. Fernandodan sonra İspaniyada Dionisia Aquada kimi bir gitaraçı yetişdi. Daha sonra eyni dövrdə İtaliyada Bethovenin xüsusi heyran qaldığı Mauro Giulianinin (1781-1828) adına rast gəlirik. Bu dövrü bəstəkar anlayışının formalaşdığı dövr də adlandırmaq olar.

Müasir Gitaranın 19-cu əsrdə doğulması

19-cu əsrdə gitara səsini artırmaq üçün dəyişikliklər edildi. Gövdəsi genişləndi, dərinliyi azaldı, sinə örtüyü nazikləşdi. Sinə qapağını dəstəkləmək üçün gövdənin içərisinə yerləşdirilən eninə relslər səs dəliyinin altından yelçəkən kimi açılan radial relslərlə əvəz olundu. Əvvəllər taxta pazda ilişib qalan sapı bədənə ayaqqabı və ya konsol şəklində düzəldib arxaya yapışdıraraq naqillərin dartılmasına baxmayaraq əlavə dəstək yaradırdı. 19-cu əsrin əvvəllərində gövdəsi hələ kiçik və ensiz olsa da, müasir gitara şəklini almağa başladı.

1850-ci illərdə müasir klassik gitara ispan ustası Antonio Torresin gövdənin ölçüsünü artırması və nisbətlərini yenidən təşkil etməsi ilə indiki formasını almışdır. Bu yeni model alətin səsini, tonunu və rezonansını kəskin şəkildə təkmilləşdirdi və tez bir zamanda konstruksiya standartı kimi qəbul edildi. Bu günə qədər bu dizayn dəyişməz qaldı.

Andres Seqoviyanın gitara dünyasına verdiyi ən mühüm töhfə, gitarada ilk dəfə neylon simlərdən istifadə etməsi, eyni zamanda Amerikada daha çox xalq musiqisi, Avropada isə xalq mahnılarının müşayiəti olaraq görülən gitara ilə tanış olmasıdır. Klassik Gitara kimi bütün dünyaya gitaranı konsert salonlarında tanıdan Andres Seqoviya dünyanın bir çox yerlərində etdiyi qastrol səfərləri ilə həm alətə, həm də solistlərə böyük hörmət qazandırmış, 20-ci əsrdə gitaranı universal səviyyəyə çatdırmışdır.

Akustik və Elektrik Gitaralar

İspan ustası Torreslə eyni vaxtda Amerikaya gedən alman mühacirləri, o cümlədən Christian Fredrich Martin X-balkonlu gitara düzəltməyə başladılar. 1900-cü illərdə polad məftil geniş yayılmışdır. Polad simlər yüksək səs versə də, onların gərginliyi Torres üslubu üçün çox yüksək idi. Möhkəmləndirilmiş X-balkonlama özünü təsdiqlədi və tez bir zamanda polad simli gitaralar üçün istehsal standartına çevrildi.

1900-cü illərin sonlarında Orville Gibson oval səs dəlikləri olan archtop gitaralar hazırladı.  Polad simli gitara ilə violonçelin birləşməsi kimi o, körpüyə heç bir güc tətbiq etmədi, birbaşa aşağıya doğru hərəkət etdi.  Bu, yuxarı hissələrin daha sərbəst titrəməsinə imkan verdi və beləliklə, daha yüksək səs çıxardı.  1920-ci illərin əvvəllərində dizayner Lloyd Loar Gibson-a qoşuldu və archtop caz gitarasını bu gün onun tanış f-hole formasına çevirdi.

1920-ci illərin sonlarına doğru caz gitaralarına pikapların əlavə edilməsi ilə elektrik gitara yarandı.

Yazını dəyərləndir post

Əlaqəli yazılar

Digər yazılar
Close
Back to top button