Nədir?

Kantata nedir?

Kantata  italyan sözü olub (it. cantata, lat. саntare — mahnı sözündən) — solistlər, xor və orkestr üçün vokal və instrumental əsər deməkdir.

Bu vokal və instrumental musiqi növü  İtaliyada 17 – ci əsrin əvvəllərində ortaya çıxdı. Əvvəlcə aydın şəkildə müəyyən edilmiş bir forması yox idi. “Kantata” sözü yalnız bu kifayət qədər böyük bir musiqi parçasının oxunduğunu ifadə edirdi. Bənzər bir instrumental musiqi növünə sonata adı verildi.

Kantata nedir? Nəyə deyilir?

Kantata konsertlərdə və kilsələrdə ifa olunur.

Kantata iki cür ola bilər. Mənəvi ( dini süjetə malik) və dünyəvi. Kantata ilə oratoriya arasındakı fərq budur ki, oratoriyada daha çox dram var və solo nömrələr oratoriya süjetində məşhur şəxsiyyətlərə aiddir, kantatada isə lirik element üstünlük təşkil edir və solo nömrələr daha abstrakt xarakter daşıyır. Protestant kilsəsində ruhani kantata xüsusilə inkişaf etmişdir. Kantata bəstələmək konservatoriyalarda aspirant-nəzəriyyəçilər üçün bir vəzifə kimi xidmət edir.

Kantata adətən bir neçə tam ədəddən ibarət olur . Kantata kifayət qədər həcmli poetik və ya nəsr ədəbi mətnlərinə, əvvəllər isə əsasən bibliya süjetlərinə əsaslanırdı.

Müxtəlif növ kantatalar var – təntənəli, lirik, qəmli, şən, povest, fəlsəfi.

Bu janra 200-dən çox kantatası gəlib çatan İohann Sebastyan Baxın böyük töhfəsi olmuşdur.

Erkən kantatalar əsasən bir səs üçün yazılırdı. Bu növün fərqli bir xüsusiyyəti, melodiyanın tədricən, ancaq çox nəzərə çarpan inkişafı idi. Eyni zamanda, müşayiət dəyişmədi, bas general onu idarə etdi. İtalyan kantatasının çiçəklənmə dövrü XVII əsrin ortalarında, Carissimi, Rossi, Alessandro Scarlatti kimi ustaların çalışdığı dövrə aiddir . Bu janrın əsərləri ən çox xarakterinə zidd olan üç hissəli iki ariyadan ibarət idi.Dünyəvi kantatalar o dövrdə İtaliyada mənəvi kantatalardan daha çox populyar idi. Dini kantatlar  Lüteran Almaniya sında daha çox inkişaf etmişdir. Ruhani kantatalar da .-S. Bach çox fərqlidir. Bunların arasında bir və ya daha çox orkestrli solistlər üçün, solistlər, xor və orkestr üçün, yalnız xor üçün əsərlər var. Böyük Alman bəstəkarı, eyni zamanda ən məşhur əsərləri “Qəhvə” və “Kəndli” olan bir neçə dünyəvi kantatalar buraxdı. Bu janrın inkişafına əhəmiyyətli bir töhfə G.-F. Telemana, Bir çox gözəl kantata V.A.-nın qələminə aiddir. Bu növü Motsart əsasən ömrünün son illərində araşdırdı və dünyəvi kantatlar Almaniyada son dərəcə populyar idi. Çox vaxt bunlar bir növ sərhəd janrının əsərləri sayılır . Romantizm dövründə bu janr yox olmur, əksinə daha az yayılmışdır. L. Bethoven, F. Schubert, G. Berlioz, F. Liszt bu növə hörmət göstərsələr də, gözəl nümunələr yaratdılar. Rusiyada kantatlar 18-ci əsrin sonunda meydana çıxdı. Bu janrın əsərləri P.İ. Çaykovski, N.A. Rimski-Korsakov, S.V. Rachmaninov və başqalarını misal göstərmək olar . Bu janr Sovet dövründə daha  çox populyar idi, Qərbdə o dövrdə demək olar ki, heç kim kantata yazmırdı. Bu janrdakı Sovet əsərləri bariz bir ideoloji xarakter daşıyır, baxmayaraq ki bəzilərində S.S.-nin kantataları kimi əla əsərlərə də rast gəlinir. Prokofyev. Sovet dövrünün kantatalarının fərqli bir xüsusiyyəti, xorun çox böyük rol oynamasıdır . Bir çox hallarda kantatanı əlaqəli bir oratoriyadan ayırmaq çətindir.

Yazını dəyərləndir post

Əlaqəli yazılar

Bir cavab yazın

Sizin e-poçt ünvanınız dərc edilməyəcəkdir.

Back to top button